Nominera till Årets Bröstsjuksköterska

Vem är din vårdhjälte? Nu har du chansen att hylla en kontaktsjuksköterska som gjort skillnad för dig, genom att nominera till Årets Bröstsjuksköterska 2022. Det är bröstcancerföreningarnas medlemmar som nominerar genom den bröstcancerförening man är medlem i.

Publicerad 1 juli 2022

arets_brostsjukskoterska_2021_800x400.png
Jeanette Bäcklund blev Årets Bröstsjuksköterska 2021.

Kontaktsjuksköterskorna runt om i Sverige gör ett ovärderligt jobb. Om det vittnar såväl patienter och närstående, som kollegor. Deras kompetens sträcker sig vida utöver den medicinska – deras värme och omsorg lindrar smärta och skapar lugn.

Här under följer de kriterier vi utgår från när vinnaren ska väljas och som du bör ta fasta på när du skriver din motivering.

Årets Bröstsjuksköterska 2022 ska uppfylla ett eller fler av dessa kriterier:

• Gjort betydelsefulla och helhjärtade insatser för bröstcancerbehandlade.
  • Haft flerårigt engagemang för ökade resurser till vård och omsorg av bröstcancerbehandlade.
  • Varit engagerad i arbete för att utveckla behandling och omhändertagande vid bröstcancer.
  • Haft stort engagemang för att sprida kunskap och kännedom om bröstcancer.
  • Genomfört betydande forskningsinsatser inom området.

Nominera Årets Bröstsjuksköterska, klicka här!

Vi vill ha din nominering senast den 12 september.

___________________________________________

Vid Bröstcancerförbundets ordförandestämma i november delas två av Sveriges mest ärofyllda priser inom bröstcancervården ut: Årets Bröstsjuksköterska och Bröstcancerförbundets Utmärkelse. Läs mer om utmärkelserna.

Jeanette Bäcklund blev Årets Bröstsjuksköterska 2021