Clarion Hotel Amaranten

I oktober 2019 lanserade Clarion Hotel Amaranten Rosa Rummet till förmån för Bröstcancerförbundet. Bara några månader tidigare hade Bröstcancerförbundet presenterat idén om ett rosa rum för hotellet, som genast blev eld och lågor. Tillsammans med inredningsbyrån Ginst Interiör förvandlade de ett av sina standardrum till en lyxig rosa dröm. För varje natt som en gäst bor i Rosa Rummet, skänker hotellet 100 kr till Bröstcancerförbundet.

rosa rummet tavla_2Rosa Rummet, Clarion Hotel Amaranten på Kungsholmen i Stockholm

Pengarna som Rosa Rummet genererar, sätter hotellet varje månad in på en Egen insamling-sida, Rosa Rummet, på Bröstcancerförbundets webbplats.

Med nyckelkortet får gästen information om tanken bakom Rosa Rummet. På rummet finns också en tavla som beskriver samarbetet mellan Clarion Hotel Amaranten och Bröstcancerförbundet – där beskrivs också andra sätt att bidra till Bröstcancerförbundets verksamhet.

Att vi punktmarkerar årets bröstcancermånad, oktober, genom små men ack så viktiga initiativ som att all personal bär Bröstcancerförbundets rosa band, är en självklarhet för oss på Amaranten. Men att äntligen få presentera vårt helt unika projekt, Rosa Rummet, som bidrar till insamling och kunskapsspridning året om, känns oerhört stort. Tänk om alla hotell hade ett rosa rum. Vilken skillnad vi skulle kunna göra tillsammans!

Ulf Cato, VD, Clarion Hotel Amaranten

Pink Power Weekend
Den 25-26 oktober 2019 blev hela Clarion Hotel Amaranten rosa till förmån för Bröstcancerförbundet! Tillsammans med artisten Tess Merkel, Hairtalk Scandinavia och Bröstcancerförbundet skapade man en helg fylld av bland annat seminarier, inspiration, musik, livepodd med Berghagen & Tess och kvinnliga DJ:s för att styrka och peppa kvinnor. Tanken med eventet var att sprida kunskap och öppna upp för samtal kring bröstcancer – och helgen blev en succé!

Insamlingshelgen, Pink Power Weekend, blir både en härlig och viktig avslutning på den internationella bröstcancermånaden i oktober. För att nå vår vision om att ingen ska drabbas av bröstcancer, finansierar vi forskning, sprider kunskap kring prevention och driver opinionsbildning i bröstcancerfrågor. I och med samarbetet med Clarion Hotel Amaranten och andra starka partners, kan vi fortsätta ligga i framkant och driva arbetet framåt.

Marit Jenset, generalsekreterare på Bröstcancerförbundet
Vill du bli samarbetspartner till Bröstcancerförbundet?

Läs mer här!