För att underlätta för dig att sprida information från bröstcancerförbundet.se i sociala nätverk, exempelvis Facebook, används så kallade plugins på webbplatsen. Dessa plugins kan lagra tredjeparts-kakor i din webbläsare.

Google Analytics

Google kan komma att överföra denna information till tredje part om lagen så kräver eller om en tredje part behandlar data för Googles räkning. Google kommer under inga omständigheter att kombinera eller koppla din IP-adress till andra data som är lagrade hos Google.

Om du gör det så kommer du dock inte att kunna använda funktionerna på vår webbplats fullt ut.

Genom att använda vår webbplats så samtycker du till behandling av de personuppgifter som Google kommer att samla in om dig på det sätt och för de ändamål som beskrivits ovan.

Länkar till andra webbplatser

Denna policy för skydd och hantering av personuppgifter gäller endast för Bröstcancerförbundet och vår webbplats Brostcancerforbundet.se och inte för webbplatser som ägs av tredje part. Vi kan komma att tillhandahålla länkar till andra webbplatser som vi tror kan vara av intresse för våra besökare. Vår målsättning är att dessa webbplatser ska hålla en hög standard. På grund av Internets speciella karaktär ansvarar vi dock inte för de standarder för skydd av personuppgifter som gäller för webbplatser vi har länkar till och vi kan inte heller ansvara för innehållet på några andra webbplatser än BROs egen. Denna policy för skydd och hantering av personuppgifter är inte avsedd att gälla för några länkade webbplatser som inte är bröstcancerförbundets webbplats.

Om Integritetspolicy

Den 25 maj 2018 trädde Dataskyddsförordningen (GDPR) i kraft inom EU och ersätta tidigare Personuppgiftslagen (PuL).