Bidrag för flärd till Elisabeth Hedins Minne (för medlemmar)

Denna ansökningsform ger medlem med begränsad ekonomi möjlighet att söka bidrag för flärd, såsom inköp av baddräkt, BH, tandvård, tatuering av ögonbryn, träningskort.

Möjlighet att söka bidrag är öppen för medlemmar i bröstcancerförening inom Bröstcancerförbundet. Du ska för att kunna söka ha varit betalande medlem under 2018. Bidrag kan anslås till personer med begränsad ekonomi, därför ska en kopia på din senaste inkomstdeklaration sändas med ansökan.

Krav/Kriterier

• Bidrag kan sökas för ”flärd” såsom inköp av baddräkt, BH, tandvård, tatuering av ögonbryn, träningskort.
  • Bidrag beviljas inte för Spa-vistelse.
  • I ansökan ska den typ av ”flärd” man ansöker för specificeras per rad, med delbelopp angivet för respektive rad, samt en total summering. (Ansökan med endast totalbelopp/max belopp bedöms inte).
  • Bidrag beviljas inte för allmänna resor för egen-rekreation, utlandsresor, familjebesök etc.
  • Bidrag beviljas inte till den som erhöll bidrag närmast föregående år (2018).
  • Bidrag kan anslås/avslås helt eller delvis, utifrån ansökan, dvs. vissa av de sökta posterna kan beviljas/avslås.
  • Bröstcancerförbundets styrelse äger rätt att bifalla/avslå ansökningar utifrån behovet av att prioritera bland inkomna ansökningar.
  • Styrelsens beslut går inte att överklaga.
  • Den sökandes beskattningsbara förvärvsinkomst enl. medsänd kopia av senaste årets inkomstdeklaration bör inte överstiga 250 000 kr. Undantag kan göras om särskilda skäl föreligger.

Maximalt bidrag är 5 000 kronor per sökande.

Insändande av ansökan
Ansökningsformulär fylls i, skrivs ut av den sökande och undertecknas med namnteckning.

Undertecknad ansökan får scannas och mejlas in via e-post alternativt sändas med vanlig post. I båda fallen ska kopia på senaste årets inkomstdeklaration bifogas ansökan för att vara giltig.

Ansökan som sänds via e-post skickas till peter.winberg@brostcancerforbundet.se

eller via post till:
Bröstcancerförbundet, Att: Peter Winberg, Hantverkargatan 25 B, 112 21 Stockholm

GDPR

I samband med att du sänder in din ansökan om bidrag, så godkänner du att Bröstcancerförbundet sparar och behandlar dina uppgifter i enlighet med den nya dataskyddsförordningen, GDPR, för att kunna hantera din ansökan. Dina personuppgifter lämnas inte ut till tredje part, utan används endast av berörda förtroendevalda för att fatta beslut om ev. tilldelning.

Viktiga datum

• Ansökan ska vara inne senast måndagen 1 april
  • Beslut tas av Bröstcancerförbundets styrelse på mötet i april
  • Samtliga sökande får besked senast fredag 10 maj 2019 via e-post alt. brev.

Utbetalning

Utbetalning av helt eller delvis bifallen ansökan sker till konto som angivits i ansökan efter beslut och handläggning utan vidare avisering.

Ej undertecknad / ej komplett ansökan bedöms ej.

Den sökande intygar att ev. beviljat bidrag används till det, som uppgivits i ansökan.

Frågor besvaras av Peter Winberg, Bröstcancerförbundets kansli

peter.winberg@brostcancerforbundet.se