JOYNA i kampen mot bröstcancer

Bröstcancerförbundet är med i lanseringen av Folkspels nya prenumerationslotteri JOYNA - en lotterisatsning där allt överskott går till svenskt föreningsliv.

13 februari

joyna-swosh-1920x1080
En av vinsterna i JOYNA är att det varje vecka är möjligt både för lottospelaren och organisationen som sålde lotten att vinna 100.000 kr var.

Digitalt lotteri med gott syfte

JOYNA-lotteriet är ett helt nytt koncept med fantastiska möjligheter till stora intäkter till både riksförbundet och våra lokalföreningar – och till dig som lottoköpare. Lotteriet säljs av Sveriges föreningar, organisationer, lag och grupper. Det är ett helt digitalt prenumerationslotteri där 50 kr per såld prenumeration går till organisationen som sålde den. I vårt fall går det till Bröstcancerförbundet och den lokala bröstcancerförening som värvar lottoköparen.

"Vi hoppas och tror att JOYNA kan generera nya intäkter till oss så vi kan fortsätta vårt viktiga arbete"

Marit Jenset, generalsekreterare BCF

Chans att vinna stort

Varje vecka finns det chans att vinna upp till 10 miljoner kronor. En av vinsterna är också att det varje vecka är möjligt både för lottospelaren och organisationen som sålde lotten att vinna 100.000 kronor var. Läs mer om lotteriet här.

Om Joyna

JOYNA säljs av Sveriges föreningar, organisationer, lag och grupper där säljstart är den 3 april. Prenumerationen går också att köpa på www.folkspel.se från och med den 1 maj. Där väljer du vilken förening eller organisation du vill stödja. Prenumerationen kostar 160 kr per månad. En ny dragning sker varje fredag, året runt. Den första dragningen presenteras fredagen den 7 juni 2024.