JOYNA i kampen mot bröstcancer

Bröstcancerförbundet är med i lanseringen av Folkspels nya prenumerationslotteri JOYNA - en lotterisatsning där allt överskott går till svenskt föreningsliv.

Publicerad 13 februari 2024

uppdaterad 24 april 2024

joyna-swosh-1920x1080
En av vinsterna i JOYNA är att det varje vecka är möjligt både för dig som prenumerant och för organisationen som sålde lotten att vinna 100.000 kr var.

Digitalt lotteri med gott syfte

JOYNA-lotteriet är ett helt nytt koncept med fantastiska möjligheter till stora intäkter till både Bröstcancerförbundet och våra lokalföreningar – och till dig som prenumerant. Prenumerationerna säljs av Sveriges föreningar, organisationer, lag och grupper.

Det är ett helt digitalt prenumerationslotteri där 50 kr i månaden går till den organisation som sålt prenumerationen. I vårt fall går det till Bröstcancerförbundet och den lokala bröstcancerförening som värvar prenumeranten.

"Vi hoppas och tror att JOYNA kan generera nya intäkter till oss så vi på Bröstcancerförbundet kan fortsätta vårt viktiga arbete"

Marit Jenset, generalsekreterare

Chans att vinna stort

Varje vecka har du som prenumerant chans att vinna upp till 10 miljoner kronor. Dessutom kan både du och organisationen som sålde prenumerationen vinna 100.000 kr var. Läs mer om lotteriet här.

Om Joyna

• JOYNA säljs av Sveriges föreningar, organisationer, lag och grupper.
  • Prenumerationen går också att köpa på folkspel.se där du själv väljer din lokala bröstcancerförening eller Bröstcancerförbundet som förmånstagare.
  • Prenumerationen kostar 160 kr per månad.
  • En ny dragning sker varje fredag, året runt. Den första dragningen presenteras fredagen den 7 juni 2024.