Rosa Varvet - anmäl dig till årets viktigaste lopp!

Den 2 sep­tem­ber är det premiär för Rosa Varvet – ett nytt lopp som Göte­borgsvarvet arranger­ar till­sam­mans med oss på Bröstc­ancer­för­bun­det. Syftet är att öka med­veten­heten kring bröst­cancer och att samla in pengar till bröstcancerforskning och drabbade. Lop­pet är 5 kilometer och öppet för alla!

Publicerad 15 februari 2023

uppdaterad 6 september 2023

rosa-varvet

– Vi är stolta över att Göteborgsvarvet valt oss som välgörenhetspartner. Varje timme får en kvinna beskedet bröstcancer, ett besked som också påverkar familj och närstående. Göteborgsvarvets engagemang och alla löpare som bidrar blir en stark kraft i vårt viktiga arbete med att bekämpa bröstcancer, säger Bröstcancerförbundets generalsekreterarare Marit Jenset.

50 kronor för varje anmäld person går till Bröstcancerförbundet. Pengarna går till bröstcancerforskning och drabbade.

– De allra flesta av oss känner någon som har drabbats av bröstcancer och vi påverkas alla på något sätt. Att göra något så meningsfullt känns viktigt för vår organisation och vi är stolta över det här nya samarbetet. Tillsammans med Bröstcancerförbundet kan vi informera och sprida kunskap om sjukdomen och vikten av att kontinuerligt undersöka sina bröst. Vi ser fram emot en härlig löparfest där vi tillsammans springer för en god sak. Det ska vara ett lopp med fokus på hälsa, gemenskap och löparglädje, säger Åsa Håkansson, projektledare på Göteborgsvarvet Marathon.

Läs mer och anmäl dig

Rosa Varvet – årets viktigaste lopp