Företag

Bröstcancerförbundet vill med hjälp av företagssamarbeten kanalisera insamling genom produkt- eller tjänstekopplad försäljning eller försäljning av rosa band under oktober månad som är den internationella bröstcancermånaden.

5 glada kvinnor.jpg

Företagssamarbeten söks i första hand med företag som vill engagera sig genom t ex olika typer av aktivering och av vikt är att man kan upplåta några av sina kanaler för att synliggöra Bröstcancerförbundet och information.

Sponsor Rosa Oktober

Företag på nivån Sponsor Rosa Oktober bidrar primärt med försäljning av en eller flera produkter eller tjänst just under oktober månad (dvs 1-31 oktober). Det överenskomna bidraget per såld produkt eller tjänst uppgår i ett minimumbidrag som företaget och Bröstcancerförbundet avtalar om.

Företaget äger rätt att använda Bröstcancerförbundets speciellt framtagna symbolmärke med rosa bandet i för oktober i sin kommunikation och på t ex produkter. Bröstcancerförbundet ska godkänna både val av produkt och företagets kommunikation.

Partner Bröstcancerförbundet

Företag på nivån Partner Bröstcancerförbundet kan bidra året runt antingen med fast summa eller försäljning av tjänst eller produkt. Företag på den här nivån äger rätt att sälja rosa band i oktober. Ett överenskommet minimumbidraget avtalar parterna om.

Företaget äger rätt att använda Bröstcancerförbundets logo i sin kommunikation och på t ex produkter. Bröstcancerförbundet ska godkänna både val av produkt och företagets kommunikation. Företaget synliggörs i Bröstcancerförbundets digitala kanaler vid minst ett tillfälle.

Huvudpartner Bröstcancerförbundet

Företag på den här nivån befinner sig högsta nivån och har rätt att titulera sig Huvudpartner Bröstcancerförbundet. Företag på den här nivån kan bidra året runt antingen med fast summa eller försäljning av tjänst eller produkt. Företag på den här nivån äger rätt att sälja rosa band i oktober. Ett överenskommet minimumbidraget avtalar parterna om.

Företaget äger rätt att använda Bröstcancerförbundets logo i sin kommunikation och på t ex produkter. Bröstcancerförbundet ska godkänna både val av produkt och företagets kommunikation. Företaget synliggörs kraftfullt i Bröstcancerförbundets samtliga kanaler vid flera tillfällen och äger rätt till annonser i tidningen Magasin B. Till större konferenser och kongresser har företaget rätt att närvara med synlighet och närvaro på plats.

Supporter

Till lite mindre företag finns erbjudande om att bli Supporter Bröstcancerförbundet. Då samlar man in minst 20tkr genom att sälja 1st produkt som bidrar till Bröstcancerförbundet.

Företaget äger ej rätt till logo men kan i text skriva ”Bröstcancerförbundets supporter 2018” som även finns som en bild att tillgå. Val av produkt, försäljningsperiod och företagets kommunikation om att de bidrar ska godkännas av Bröstcancerförbundet.

Företagsvän

Företag som bidrar med minst 10tkr har rätt att kalla sig Företagsvän. Företaget äger ej rätt att koppla produkt till insamlingen och äger ej rätt till logo men kan i text skriva ”Bröstcancerförbundets företagsvän 2018”. Företagets kommunikation om att de bidrar ska godkännas av Bröstcancerförbundet.

Louise Permelin Berg

FÖRETAGS- OCH MARKNADSANSVARIG

Kontakta mig gärna via formuläret nedan!