Företag

Bröstcancerförbundet vill med hjälp av företagssamarbeten kanalisera insamling genom produkt- eller tjänstekopplad försäljning – året om eller enbart under kampanjen Rosa Oktober. Oktober är den internationella bröstcancermånaden och det är då försäljningen av våra rosa band sker. Men Bröstcancerförbundet samlar in pengar, och stödjer både bröstcancerforskning och drabbade, tolv månader om året. Företag kan bli huvudparter, partner, sponsor, supporter eller företagsvän. Sätten att bidra är många. Men alla betyder lika mycket.

Evelyn_H_Lauder.jpgEvelyn H. Lauder – svärdotter till Estée Lauder och själv drabbad av bröstcancer – skapade det rosa bandet för att få fler att prata om bröstcancer. Det rosa sidenbandet får, enligt avtal med Estée Lauder, endast säljas under oktober månad.

Vi söker i första hand företagssamarbeten med företag som vill engagera sig genom olika typer av aktivering. Det är av stor vikt att företagen kan upplåta några av sina kanaler för att synliggöra Bröstcancerförbundet och sprida kunskap om bröstcancer och prevention. Information kan rädda liv, till exempel den om vikten av självundersökning och tidig upptäckt.

Huvudpartner Bröstcancerförbundet

Företag på den här nivån befinner sig högsta nivån och har rätt att titulera sig Huvudpartner Bröstcancerförbundet. Företag på den här nivån kan bidra året runt antingen med fast summa eller försäljning av tjänst eller produkt. Företag på den här nivån äger rätt att sälja rosa band i oktober. Ett överenskommet minimumbidraget avtalar parterna om.

Företaget äger rätt att använda Bröstcancerförbundets logo i sin kommunikation och på t ex produkter. Bröstcancerförbundet ska godkänna både val av produkt och företagets kommunikation. Företaget synliggörs kraftfullt i Bröstcancerförbundets samtliga kanaler vid flera tillfällen och äger rätt till annonser i tidningen Magasin B. Till större konferenser och kongresser har företaget rätt att närvara med synlighet och närvaro på plats.

Partner Bröstcancerförbundet

Företag på nivån Partner Bröstcancerförbundet kan bidra året runt antingen med fast summa eller försäljning av tjänst eller produkt. Företag på den här nivån äger rätt att sälja rosa band i oktober. Ett överenskommet minimumbidraget avtalar parterna om.

Företaget äger rätt att använda Bröstcancerförbundets logo i sin kommunikation och på t ex produkter. Bröstcancerförbundet ska godkänna både val av produkt och företagets kommunikation. Företaget synliggörs i Bröstcancerförbundets digitala kanaler vid minst ett tillfälle.

Sponsor Rosa Oktober

Företag på nivån Sponsor Rosa Oktober bidrar primärt med försäljning av en eller flera produkter eller tjänst just under oktober månad (dvs 1-31 oktober). Det överenskomna bidraget per såld produkt eller tjänst uppgår i ett minimumbidrag som företaget och Bröstcancerförbundet avtalar om.

Företaget äger rätt att använda Bröstcancerförbundets speciellt framtagna symbolmärke med rosa bandet i för oktober i sin kommunikation och på t ex produkter. Bröstcancerförbundet ska godkänna både val av produkt och företagets kommunikation.

Supporter

Till lite mindre företag finns erbjudande om att bli Supporter Bröstcancerförbundet. Då samlar man in minst 20 tkr genom att sälja 1 st produkt som bidrar till Bröstcancerförbundet.

Företaget äger ej rätt till vår logotyp, men kan i text skriva ”Bröstcancerförbundets supporter 2020”. Detta finns också som en bild-"logotyp", att tillgå. Val av produkt, försäljningsperiod och företagets kommunikation om att de bidrar ska godkännas av Bröstcancerförbundet.

Företagsvän

Företag som bidrar med minst 10 tkr har rätt att kalla sig Företagsvän. Företaget äger ej rätt att koppla produkt till insamlingen och äger ej rätt till vår logotyp, men kan i text skriva ”Bröstcancerförbundets företagsvän 2020”. Företagets kommunikation om att de bidrar ska godkännas av Bröstcancerförbundet.

Louise Permelin Berg

FÖRETAGS- OCH MARKNADSANSVARIG

Kontakta mig gärna via formuläret nedan!

Läs om Bröstcancerförbundets rosa band

Sedan 1994 säljer vi, med ensamrätt i Sverige, det internationella originalbandet.