Anna Stadling vill sprida hopp

Sångerskan och artisten Anna Stadling, aktuell med låten ”När allt det här är över”, blir ny ambassadör för Bröstcancerförbundet. I rollen som ambassadör kommer hon att stödja och stärka bröstcancerdrabbade kvinnor genom att dela med sig av sin egen erfarenhet av sjukdomen. Anna diagnosticerades med bröstcancer i november 2015 och har genomgått behandling och rekonstruktion.

Publicerad 16 september 2020

uppdaterad 30 september 2020

NY_Anna Stadling_ambassadör_Bröstcancerförbundet800x400px.jpg

Samarbetet inleds inför den internationella bröstcancermånaden då Anna väljer att bära Bröstcancerförbundets rosa band. Det band som symboliserar bröstcancer i hela världen, och vars intäkter odelat går till att bekämpa bröstcancer.

Att bli ambassadör för Bröstcancerförbundet är självklart. Jag är redo att dela, stötta och peppa andra. Jag vill ge tillbaka, sprida kunskap om vikten av tidig upptäckt och om den hjälp som finns att få både under och efter behandling. Det här är viktigt och det kan rädda liv!

Anna Stadling, som aktivt uppmanar kvinnor i sin omgivning att gå på sin mammografi
Så här undersöker du dina bröst