LILLA BOKEN OM TRIPPELNEGATIV BRÖSTCANCER

Ny bok om trippelnegativ bröstcancer

Bröstcancerförbundet

Publicerad 25 juni 2018

LILLA BOKEN OM TRIPPELNEGATIV BRÖSTCANCER

Att få diagnosen bröstcancer och därmed beskedet om att ha drabbats av en livshotande sjukdom påverkar både den som är drabbad och den närmaste omgivningen. Hur du själv och dina närmaste reagerar är förstås individuellt och det finns inga enkla beskrivningar som stämmer in på alla. Information och råd kan hjälpa, antingen om du själv är drabbad eller om du är anhörig. Fullkomligt självklart är att alla som drabbas av bröstcancer har rätt till bästa möjliga vård och omsorg, precis som de som fått någon annan form av cancer – och det oavsett var i landet du behandlas. Vi hoppas att denna lilla bok ska vara en hjälp under och efter behandlingen. Här finner du information om bland annat sjukdomen, behandlingar och stödlinjer i en tid då tillvaron vänts upp och ner. Du får också möta några personer med personlig erfarenhet av bröstcancer. Att tala med andra i samma situation är en hjälp för många. Hos de lokala bröstcancerföreningarna finns stödpersoner man kan tala med.

elizabeth bergsten nordström Ordf. Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation