Datumlotteriet

Datumlotteriet är Sveriges mest personliga lotteri där du själv väljer ett datum som blir ditt lottnummer. Överskottet går till Bröstcancerförbundet och till Prostatacancerförbundet.

Marit Jenset håller i en check med siffran 3 966 700 kronorMarit Jenset, Bröstcancerförbundets generalsekreterare, tar emot en check på 3 966 700 kronor från Datumlotteriets överskott 2021.

I lotteriet har du en vinstchans på upp till 1 miljon kronor varje månad. Fyra gånger per år är det dessutom Jackpotten – en fördelningsdragning där den vinnande lotten får vara med på en ny exklusiv dragning med chans på 2 miljoner kronor – och som minst 500 000 kronor. En lott kostar 150 kronor och ger dig chans på 17 068 vinster varje månad. Du kan närsomhelst avsluta din prenumeration.

Köp din Datumlott här

Du kan även köpa till en Bonuslott för 59 kronor per månad. Det är en rullpott där du spelar bara på årtal och månad och du kan vinna tusentals kronor.

Köp till din Bonuslott här

Statliga Spelinspektionen granskar lotteriet och kontrollerar alla dragningar och lotter.
Här kan du läsa mer om lotteriet.

Guldlotten
Om du föredrar skraplotter så kan du hitta Guldlotten hos Guldfynd och Albrekts Guld i ett samarbete med butikerna. Lotterna finns att köpa i smyckeskedjornas alla butiker och kostar 10 kronor styck. Högsta vinst är 100 000 kronor.

Överskottet går till Prostatacancerförbundet och Bröstcancerförbundet.

Läs om Guldlotten hos butikerna här:
Guldfynd
Albrekts Guld

Här hittar du kontaktuppgifter till Datumlotteriets kundtjänst