75.310 rosa band blev förmedlade

I år har Bröstcancerförbundet slagit rekord i antal sålda rosa band! Det har förmedlats 75.310 st rosa band via alla er föreningar och våra företagssamarbeten. Väldigt roligt att vi bakåt genom åren aldrig tidigare förmedlat så pass många rosa band. Detta utgör ett viktigt bidrag till vår insamling!

De företagssamarbeten som har förmedlat dessa rosa band är sedan tidigare Apoteksgruppen, Lloyds Apotek och Kronans Apotek. Nya för i år och som har sålt våra rosa band är apotea.se, Apoteket AB och Scorett samt de frisörer som efter uppmaning från Frisörföretagarna valt att göra det.

Bröstcancerförbundet har 2018 delat in sina företagssamarbeten i olika nivåer som kallas HUVUDPARTNER BRÖSTCANCERFÖRBUNDET, PARTNER BRÖSTCANCERFÖRBUNDET OCH SPONSOR ROSA OKTOBER. Det som skiljer nivåerna åt är dels tidsperiod när de får kommunicera sitt samarbete, insamlingskrav och användning av logotyp/symbol.

HUVUDPARTNER BRÖSTCANCERFÖRBUNDET har 2018 utgjorts av Apoteksgruppen, Kronans Apotek, Guldfynd och Estée Lauder. Apoteken har förutom att synliggöra oss som organisation och spridit kunskap även förmedlat rosa band och reflexer, Guldfynd har gjort produktkopplad insamling i sina butiker över hela Sverige och Estée Lauder förser oss med rosa band och gör även produktkopplad försäljning av ett antal produkter de kallar rosa i oktober.

PARTNER BRÖSTCANCERFÖRBUNDET har 2018 utgjorts av Apoteket AB (nya), Scorett (nya), Lloyds Apotek, apotea.se (nya), Pågen (nya), K2 (nya), Lantmännen, Trioplast, Yesbox, ghd, Dormy, Aller Media, October Stockholm, MoM of Sweden, Ellwi, Fazer, Bonjour och Frisörföretagarna.

SPONSOR ROSA OKTOBER har 2018 utgjorts av Duni (nya), Jollyroom (nya), Rosti (nya), Nick´s (nya), Babyland (nya), Derome (nya), Olofsfors (nya), Rörets, Human Comfort och Soft Touch.

Våre lotterier har 2018 utgjorts av Datumlotteriet, Bonuslotten, Guldlotten och Folkspel.