Rekordbidrag från Sverigelotten

Folkspel har meddelat att under oktober har den rosa Sverigelotten gett ett överskott på 691.201kr till Bröstcancerförbundet vilket är ett rekord jämfört med tidigare år.

Bröstcancerförbundet är en av Folkspels förmånstagare och precis som tidigare år blev Sverigelotten rosa under oktober. Detta innebar att varje såld lott gav ett extra överskott till Bröstcancerförbundet. Endast två gånger per år gör Svenska Folkspel om Sverigelotten och vi är stolta över att vara en av dessa två särskilt utvalda förmånstagare.

Positivt förutom detta extra överskott är att Bröstcancerförbundet även fick ökad synlighet via Folkspel på det här sättet. T.ex. genom deras kraftfulla annonsering för lotten, kommunikation i flertalet sociala kanaler och TV-reklam under oktober. I år hade Folkspel även förnyat sig genom att ta hjälp av TV-profilen Mia Parnevik. Hon gjorde flertalet filmer där hon berättade om bröstcancer och talade om vikten av att gå på sin mammografi och att även själv undersöka sina bröst regelbundet.

Flera av Bröstcancerförbundets föreningar har sålt den rosa Sverigelotten och meddelat att den är lättsåld i oktober. Som tidigare meddelats kan föreningarna få ett extra bidrag till föreningen genom att sälja Folkspels alla produkter såsom BingoLotto, BingoLotto prenumeration, Sverigelotten och BingoLottos Julkalender. För att komma igång fyller man i formuläret på https://www.folkspel.se/forening/borja-tjana-pengar/