Rosa Matchen

Rosa Matchen spelas till förmån för kampen mot bröstcancer. Genom att stödja forskningen kommer vi närmre målet om att ingen ska drabbas av bröstcancer.

Patrick Ekwall i rosa matchtröja.

En match, ett arrangemang, en insamling

Rosa Matchen är initierad av Patrick Ekwall, Bröstcancerförbundets ambassadör. En rosa match kan arrangeras oavsett när den spelas på året. För kampen mot bröstcancer pågår, varje dag, året om. Alla kan arrangera Rosa Matchen, oavsett nivå och oavsett idrott.

Efter matchen säljer eller auktionerar klubben ut tröjorna och hela överskottet går till bröstcancerforskning och stöd till alla som drabbas.

Så här går det till

Laget spelar en match i rosa tröja med en särskild symbol framtagen av Patrick Ekwall och Bröstcancerförbundet. Minst 15 rosa lagtröjor tas fram av klubben själva, eventuella sponsorloggor är okej så länge de inte strider mot Bröstcancerförbundets värdegrund. Varje matchtröja ska ha namnet EKWALL tryckt på ryggen, antingen över eller under siffran, då denna insamling är initierad av Patrick Ekwall.

Jobba aktivt inför, under och efter matchen i era sociala medier genom att skapa innehåll och visa bilder. Använd #rosamatchen och #bekämpabröstcancer.

Kommunikation och marknadsföring

Klubben kommunicerar Rosa Matchen genom marknadsföring på sociala medier, mejlutskick, affischering och andra insatser. Använd #rosamatchen och #bekämpabröstcancer.

Jobba aktivt inför, under och efter matchen i era sociala medier genom att skapa innehåll och visa bilder. Det kan även vara en bra idé att skapa ett event av er rosa match på Facebook för att kunna bjuda in vänner och bekanta att komma till matchen.

Tagga Bröstcancerförbundet och Patrick Ekwall för omdelning och ytterligare synlighet för er Rosa Match. Om möjlighet finns deltar Patrick på plats för avspark eller liknande.

Alla pengar som samlas in genom Rosa Matchen går till bröstcancerforskning och stöd till de drabbade.

Insamling via rosa matchtröjor

• Klubben sköter försäljning och distribution av alla tröjor utom en, som Bröstcancerförbundet auktionerar ut på Tradera. Tröjorna säljer klubben som den vill, till sponsorer, publik, medlemmar eller till allmänheten via auktioner.
  • Minimumpriset för varje tröja är 500 kr/st.
  • När samtliga tröjor är sålda ska hela införsäljningssumman sättas in på Bröstcancerförbundets bankgiro. Detta ska ske senast 60 dagar efter spelad match.
  • Det är givetvis också tillåtet att samla in pengar på andra sätt i samband med Rosa Matchen, exempelvis genom att skänka delar av entréavgiften.
  • Det kostar ingenting att arrangera Rosa Matchen.

Har ni några frågor, mejla Bröstcancerförbundets kansli Skriv "Rosa Matchen" i ämnesraden, tack.

Dags för avspark? Då kör vi!

Nedladdningsbara bilder

Emblem Rosa Matchen