MÅ BRA-program

Koppla av och ladda om på MÅ BRA-helger och MÅ BRA-veckor finansierade av Bröstcancerförbundet! Här kan du läsa om vilka vi erbjuder under 2020. Gemensamt för dem alla är ett kärleksfullt fokus på tid för återhämtning – genom samtal, avkoppling, medveten kost och fysisk aktivitet. Här har många av våra medlemmar hittat tillbaka till livsinspiration, lugn och glädje under årens lopp. För att kunna söka ska du alltså vara medlem i någon av våra bröstcancerföreningar. Ansökningsblankett hittar du under respektive program. Varmt välkommen med din ansökan!

OBS! INSTÄLLD VERKSAMHET

På grund av rådande samhällsläge kan vi dessvärre inte genomföra några inplanerade MÅ BRA-aktiviteter under 2020. Självklart hoppas vi på ,och planerar för, att återuppta programmen under 2021.

Vi håller den här sidan uppdaterad med aktuell information. Hör av dig till Helena Hedengren på Bröstcancerförbundets kansli om du har några frågor.

Varma hälsningar från Bröstcancerförbundet

Välkommen_mindre.jpg

LEVA-vecka på Masesgården för kvinnor med spridd bröstcancer

Du som lever med spridd bröstcancer är välkommen att söka till detta program. Du är aktiv i livet men går på ständiga kontroller och behandlingar. Syftet med veckan är återhämtning, gemenskap, inspiration och att fylla på energi i både kropp och själ. Du ingår i en grupp med andra i liknande situation. Programmet har funnits sedan 2010 och är mycket uppskattat.

Bröstcancerförbundet står för program, kost och logi. Du betalar för resan plus en egenavgift på 2000 kr*. Programmet är vanligen söndag em–fredag em, alltid på Masesgårdens Hälsohem i Dalarna. All bokning och urval för dessa platser sker direkt via Bröstcancerförbundet.

MITT I LIVET-vecka på Masesgården för kvinnor med kurativ bröstcancer

Mitt-i-Livet är ett öppet återhämtningsprogram för personer som ska vidare till aktivt liv. Återhämtningen sker i grupp med max 12 deltagare, som av olika skäl vill hitta tillbaka till energi i både kropp och själ.

Bröstcancerförbundet finansierar fyra platser vid tre olika Mitt-i-Livet-veckor för dig som är färdigbehandlad och läker efter din bröstcancer. Övriga deltagare kommer av andra anledningar och finansierar sina vistelser själva.

Syftet är att under professionell vägledning få hjälp att hitta tillbaka till uthållighet och ett aktivt liv. Du betalar för resan plus en egenavgift på 2500 kr*. Programmet är vanligen söndag em–fredag em på Masesgårdens Hälsohem i Dalarna. All bokning och urval för dessa platser sker direkt via Bröstcancerförbundet.

5 dygn på Rehabcenter Mösseberg för kvinnor med kurativ bröstcancer

På Mösseberg står helheten i fokus. Kropp, knopp och själ får sitt genom skräddarsydd träning ledd av legitimerad personal, närproducerad mat, föreläsningar och genuin gemenskap i vacker kurortsmiljö.

Rehabiliteringen sker i grupp med ca 12 deltagare och vänder sig till dig som är färdigbehandlad och läker efter din bröstcancer. .

Bröstcancerförbundet står för program, kost och logi. Du betalar för resan plus en egenavgift på 2500 kr*. Programmet är söndag em–fredag em på Rehabcenter Mösseberg i Falköping.

PARTNER-helg i Stockholm för dig med spridd bröstcancer

För par där ena partnern har spridd bröstcancer. Helgen innehåller inspiration, gemenskap och goda samtal. Idén är att träffa andra i liknande situation, knyta nya kontakter och ha trevligt tillsammans.

Bröstcancerförbundet står för program, kost och logi. Du betalar för resan plus en egenavgift på 1500 kr/person. Programmet är torsdag–söndag på Radisson Blu Royal Park Hotel, Frösundavik (Solna, Stockholm).

Praktiska frågor

För praktiska frågor, ring Helena Hedengren på Bröstcancerförbundet, 08-546 405 34 eller mejla helena.hedengren@brostcancerforbundet.se

*) Du har möjlighet att söka medel till egenavgiften för programmen om du har en årsinkomst under
250 000 kr. Bifoga då din senaste inkomstdeklaration tillsammans med ansökningsblanketten. Gäller ej för partnerhelgen.