Betalningsrutiner för medlemsavgifterna för år 2019 och framöver

Vecka 47 skickas årsaviseringen för 2019 ut med betalningsfrist fram till 31 december 2018. Medlemmen uppmanas att betala med det specifika OCR-numret till Bröstcancerförbundets bankgiro 5178–0526.

I och med byte av medlemssystem förändras rutinerna för transaktionerna av medlemsavgifterna. Medlemmen betalar in sin avgift in till Bröstcancerförbundet, som i sin tur för över hela avgiften förutom 60 kronor (förbundsavgiften) till bröstcancerföreningarna. Under den initiala perioden (december-februari) överför Bröstcancerförbundet inbetalda medlemsavgifter till bröstcancerföreningarna en gång i veckan. Därefter görs överföringen två gånger per månad.

Underlaget för transaktionerna läggs i föreningens mapp i den säkra portalen.

Om medlemsavgiften betalas in på fel konto

Om ni av misstag får en inbetalning till ert gamla konto måste ni göra en särskild inbetalning till Bröstcancerförbundet. Instruktioner för hur du gör det får du här.

Är något oklart eller har du frågor – kontakta Carin Wendel.