Hemside-tips till lokalföreningarna

Föreningarnas hemsidor har kommit olika långt med innehåll och funktioner. Gå in och titta på andras föreningssidor och bli inspirerad av deras olika innehåll i bild- o textspråk.

Bägge delarna kan många av föreningarna utveckla och hjälpa varandra i! Till exempel är det klokt att lägga upp en "UTVALD BILD" på föreningsstartsidan. På startsidan kan det också va lämpligt att lägga upp tre utvalda artiklar. Det går inte att länka dem vidare, men de speglas under" UTVALD BILD" på startsidan. Tänk på att rubrikerna ska ha korta rubriker och en kort text.

Längst ner på sidan
Sidfoten på sidorna är viktiga och bör användas av alla föreningar. Detta görs i mappen: Inställningar - Innehåll inställningar.

Namnet på föreningen kommer upp automatiskt, så det behöver man inte skriva in. Detta kommer upp när övrig text finns där.

Mappen "SOCIALA MEDIER" här bör användas om föreningen har sådana, likaså Plusgiro, Bankgiro och Swish.

Vi rekommenderar att de föreningar som har andra hemsidor än förbundssidorna uppe stänger ner dem så snart som möjligt.