Kanslinytt juni 2022

I detta månadsbrev kan ni ta del av Bröstcancerförbundets verksamhetsberättelse och årsredovisning 2021. Vi gjorde ett fantastiskt resultat förra året och förbundsstyrelsen har beslutat att öronmärka överskottet till forskning. Nu hoppas vi på många och kvalificerade forskningsansökningar till forskningskommittén.

Uppdatering av vår grafiska profil

Vi hoppas ni gillar den justering som är gjord i den grafiska profilen som det informeras om på annan plats i månadsbrevet. Med nya färger, mönster och budskap hoppas vi att vårt gemensamma varumärke tar för sig ännu mer och ger oss en tydlig och självklar profil.

Rosa Oktober

Vi ligger i fas inför planeringen av Rosa Oktober. Ni hittar information och inspiration här i månadsrevet och i vår gemensamma mapp i Teams.

Utmärkelser

I år delas Bröstcancerförbundets Utmärkelse och Årets Bröstsjuksköterska ut på ordförandestämman, tillika 40-årsjubiléet. Vi hoppas ni har många värdiga kandidater att nominera.

Ordförandestämman

Börja också fundera på vilka frågor ni vill diskutera på ordförandestämman. Information om hur ni anmäler frågor kommer inom kort.

Stadgekommittén

Några föreningar har anmält sig till att delta i det kommande stadgearbetet inför kongressen 2023. Hör av er till mig om ni vill anmäla ert intresse.

Jag önskar er fina försommarveckor innan ljuvliga midsommar!

Varma hälsningar,

Marit Jenset, generalsekreterare