NY grafisk profil och tillhörande material

Vi har gjort en genomlysning av vår varumärkesplattsform och uppdaterat vår grafiska profil.

Med nya färger och grafiska element vill vi spegla den värme och gemenskap som finns inom Bröstcancerförbundet. Konkret innebär det en ny uppsättning logotyper, en ny färgpalett och typsnitt samt grafiska koncept som vi från och med nu kommer att arbeta med i vår kommunikation.

När vi tar fram nytt material utgår vi från den nya profilen. I takt med att vi fasar in nytt material, lämnar vi det gamla bakom oss.

Vi kommer att mejla ut material till respektive förening. Ni hittar det även i Teams-gruppen Bröstcancerförbundets delade dokument, som föreningarna har tillgång till med sin @brostcancerforbundet-mejl .

I mappen på Teams hittar ni:

• Grafisk profil
  • Uppsättning nya logotyper för er förening
  • Uppdaterat bröstmönster
  • Nytt rosa band-mönster

I slutet av augusti kommer ni att få:

• Pluggannonser för spridning till lokal- och regionalpress
  • Roll up med er Bröstcancerförenings logotyp