Årsredovisningar

En liten dokumentation om ett stort år

Ett helt år sammanfattat på knappt 40 sidor kan inte rimligtvis spegla den aktivitet som Bröstcancerförbundet genererade under 2017 genom att kansliet allteftersom blev fullt bemannat. Kompetent personal rekryterades och kreativiteten och arbetsglädjen flödade. I november 2017 hölls Bröstcancerförbundets kongress, där 100 medlemmar från 33 föreningar deltog.

Viktiga beslut togs på denna kongress, det största beslutet torde vara att helt byta namn och logotype. Hela kongressen var samstämmiga i att organisationen ska heta Bröstcancerförbundet samt att vi väljer att gemensamt med våra lokalföreningar ha vårt registrerade rosa band som logotype. Det betyder att vi har ett enat gemensamt ansikte utåt med en hög igenkänningsgrad. Ett fantastiskt beslut för framtiden! Dessutom enades kongressen kring en vision, som egentligen arbetar mot att utplåna oss som organisation, nämligen att ingen ska drabbas av bröstcancer. En mission som säger att alla i Sverige ska ha rätt till bästa kända bröstcancervård samt ett medlemslöfte att ingen ska behöva vara ensam med sin bröstcancer. Något förbundet och lokalföreningarna alltid har arbetat för men som nu blir tydligt kommunicerat. Det är med glädje som vi presenterar 2017 års redovisning, och önskar trevlig läsning.

Susanne Dieroff Hay - ordförande

Marit Jenset -generalsekreterare